CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, January 22, 2011

minggu y plg best!!

slm..
wah..suda lm ak xpost blog br..
bz la katekn..~bia xtaw nk tls ape pom..
ape y ak nk post kali ni ialah minggu ni mmg minggu y plg best!!
knp ep?
meh ak gtao..
sbb ny minggu ni byk enjoy..ha2..
spt biase mmg tension n penat la..
tiap2 hr kls kul 8..

tp dsbbkn rumate ak xpenah mkn chim chum..
den kitorg decide nk g mkn chim chum..
mulany mmg kitorg decide nk g hr rb..
sbb ny week day xrmai org..kitorg xkisah kls kul 8 keesoknny..
y penting enjoy..hahaha
mmg byk r dugaan nk pegi tu..
1st kete sewa xde la..mcm2 la..
mmg da nk kensel da..tp tibe2 housemate ak kate nk pegi jgk hr tu..
den kitorg pegi r..ad la lam 13 org y pegi..
mmg meriah la..

tu da kali k3 ak pegi mkn chim chum kt food village..
mmg trbaek la..leh mkn spuas aty..
tp ak still xpuas aty..haha..
sbenany ak xleh mkn seafood tp ak bedal je..hua2..
kesanny sgt byk..hu2..

lps mkn chim chum den kitorg g wakaf che yeh..
pegi shopim!!yeay!!
ak juz bli ape y ak nk bli je..
kos xde tuk bnd y xbrp nk penting..
ak bli shelai tudung n heels y ak xjd bli ms last yr ak pegi wakaf che yeh..
trcapai jgk hasrat ak..hahahha..
tp ak tuka pattern heels tu..ak bli y latest n lbh selesa dpakai..hu2..

tp y lawakny..
ak n rumate ak blh ny trsesat lam pasar wkf che yeh tuh..
hwaaaa..malu2..
sume classmate ak tggu ak n rumate ak sbb nk blk da..hahhaha..
mule2 da jmp jln kluar..
tp jln depan skit da trsesat..
naseb bek ak tye sorg pk cik tu..
klu x mmg da xjmp jln kuar..
ad la dkt 4 5 kali ak pusing kt tmpt y sm..hahahhaa

enjoy kiteorg xbrhenti stkt hr tu jer..
weekend ni mmg weekend y bezz..
sbb ny rmai housemate ak xblk..
sorg jer trpkse blk..
mmg weekend brsame housemate lah..
mulany ak trpakse blk sbb ad hal penting..
den ak mls plak nk blk..haha

khamis mlm tu kitorg mgadakn jamuan mkn satay brsame housemate n jiran sebelah umah ak aka classmate la jgk..hu2..
keesoknny (hr jumaat) plak kitorg wt nasi beriani..
wahhhh..best2..
tu 2nd time kitorg wt nasi beriani..ad improvement la dr 1st time buat tu..hu2..

ptg jumaat tu plak..
kitorg pegi men futsal!!
yeah!!tramat besh!!trbaek..
kitorg bkn brtanding pom..
juz men suke2 jer..
mmg penat r men futsal..
bkn penat brlari ke ape ke..tp penat kesny byk ketawa (suko la bhs klateny..haha)
mmg suke giler ah men..
kitorg trpakse gn gol y kecik sbb xckp org..
xckp tuk goal keeper..
y lawakny..1 group 4 org..
empat2 org pegi jg goal y kecik tu..
mmg xde ruang langsung la tuk phk lwn msk kn bola lam goal..
y lbh lwk,ad ke ptt kwn ak(phk lwn) pegi angkat kaki kwn ak(group ak) sbb mghlg die nk mskkn bola lam goal..hahhahaha..
mmg lawak gile ah..penat ak asik ketawa jerk..
lastly kptsn seri..
xde mng xde klh..0-0..hu2..

lps men futsal kitorg men net ball plak..
kejap je men netball..
xdan penat pom..
men netball mmg xpenat mn pom..
y beshny group ak mng..
mmg trbaeklh rumate ak y mnjaringkn goal tuh..hahaha..

den..mlm tu kitorg xg mn2 pom..
duk umah jer..
rehatkn bdn y agk penat ketawa lbh dr brmaen..hu2..


hr sbtu plak..mcm biase..kitorg msk tuk mkn tgh hr..
mlm tu plak kitorg pegi mkn ciken chop..
juz nk try kt kdai br tu sm ad sedap k x..
hasilny agk x mmuaskn..
len kali myb xpegi dah..hahahha..
buat sndri lg bgs kot..
next time nk try wt spegetti plak..hu2..

eh2..
cite xhbs ag..
mlm smlm pegi kfc plak..
sempena mymbt besday rumate ak n kwn ak y da belated..hu2..
walau ramai xjoin (10 org jer)..still meriah..hu2..
mmg rs cam enjoy jer p5 nie..
1st month xbz ag..hu2..


ok la..
penat da ak nk type..
sekian la tuk post minggu y plg besh!!
huhuhu..

Wednesday, January 12, 2011

Saat Indah Awal Perkahwinan..

 
Teruna: Akhirnya inilah saat yang aku tunggu sekian lama
Dara: Apakah kau rela kalau aku pergi?

Teruna: Tentu tidak! Jangan sesekali kau berfikiran begitu!
Dara: Apakah kau mencintaiku?

Teruna : Tentu! Selamanya akan tetap begitu!
Dara: Apakah kau pernah berlaku curang?

Teruna: Tidak ! Aku tak akan melakukan hal seburuk itu!
Dara: MAhukah kau menciumku?

Teruna: Ya! 
Dara: Sayangku....!

Sesudah 5 tahun perkahwinan....

Sila baca dari bawah keatas..

hahahaha..

Friday, January 7, 2011

sEjArAh NaMa NEgEr! pAhANG..


Menurut buku yang ditulis oleh R.O. Windstedt nama Pahang pada mulanya ialah Inderapura. 
Pada suatu ketika Raja negeri Inderapura Makmur Shahbana ketika itu berhasrat menukar nama Inderapura Makmur Shahbana kepada suatu nama yang ringkas dan sedap di dengar. 
Beliau meminta Bendahara mencadangkan kepada rakyat jelata bahawa beliau akan memberi seuncang emas dan sepersalinan pakaian baru kepada sesiapa yang dapat memberi nama baru yang menarik. 
Beliau memberi tempoh selama tiga hari untuk orang ramai tampil ke istana mencuba nasib. 
Pada hari pertama tidak ramai yang datang ke istana. 
Kalau ada pun seorang dua. Raja Inderapura pula tidak berkenan. 
Masuk hari kedua jumlah yang datang berkali-kali ganda dari hari pertama namun semua tidak mendapat tempat di hati raja. 
Pada hari ketiga datanglah dua orang sahabat karib ke istana ketika hari masih pagi benar. 
Ketika ditanya apakah nama yang hendak mereka berikan, kedua mereka berlumba-lumba bersuara.

“Hamba cadangkan nama Karma Sari.”
“Hamba pula cadangkan Margapura.”
“Karma Sari lebih molek.”
“Molek lagi Margapura.”
“Pilihlah Karma Sari!”
“Margapura!”
“Karma Sari!”
“Margapura!”
“Karma Sari molek!”
“Molek lagi Margapura!”
“Tengkorak hang!”
“Opah hang!”
“Opah hang!”

“Sudah! Sudah!” Tiba-tiba raja Inderapura mencelah,
”Dalam banyak-banyak nama yang kamu sebutkan tadi, 
Beta amat tertarik dengan nama yang terakir kamu berdua berikan tadi, apa tadi… 
haaa? Opahang! Ya… opahang!
Pahang sedap nama tu mulai hari ini beta namakan negeri ini dengan nama baru iaitu Pahang.” 
Demikianlah kisahnya.


bANgkA! gAjAh..


Seorang pengurus sebuah Zoo mendapat panggilan telefon mengenai kematian seekor gajah di Zoo tersebut.

Sebagai langkah pemeriksaan, pengurus tersebut telah pergi ke kandang gajah tersebut dan mendapati ada seorang lelaki menangis bersebelahan dengan bangkai gajah tersebut.

Pengurus : Sebagai penjaga gajah, saya faham kesedihan yang kamu tanggung kerana apabila haiwan yang kita bela sudah mati.

Lelaki : Saya bukan penjaga gajah ini, tuan. Tetapi sayalah yang ditugaskan untuk menggali kubur dan menanamnya.

rUmAh kAhw!n..

Seorang lelaki baru sahaja bertengkar dengan isterinya. 

Habis bertengkar, secara tiba-tiba sahaja isterinya terus mengemas barang-barangnya ke dalam beg. 

" Kenapa ? " lelaki itu bertanya.

Isterinya terhenti sebentar. Dia merenung lelaki itu lalu berkata," Kita sudah berkahwin lebih lima belas tahun.

Dalam masa itu, rumah ini tak pernah aman. Asyik bertengkar saja. 

Saya sudah tak tahan. Saya nak tinggalkan rumah ini!"

Lelaki itu berfikir sebentar. 

Dia kemudian berlari ke dalam biliknya dan membawa keluar sebuah beg pakaian.

" Betul juga kata awak. Saya juga dah tak tahan dengan rumah ini. Saya nak ikut awak keluar dari rumah ini!"

MORAL : Haruskah rumah dipersalahkan?? sian kt umah tu kn.. xpsl2 die plak y kene.. ha2..

pEgaNg kuaT - kUaT..

Udin hendak menghantar neneknya yang sakit ke klinik dengan menaiki motor.

Udin: Mari la naik nek, pegang kuat-kuat yea..nanti jatuh!

Nenek: Iya lah, nenek pegang kuat-kuat la nie...

Udin: Jangan lupa pegang kuat-kuat yea nek!!! (kata Udin lagi mengingatkan)

Nenek: Iya, nenek dah pegang kuat-kuat la nie, takut sangat.

Udin: Ok, kalau begitu kita berangkat ya, nek.

Udin lalu 'merempit' motornya, lalu terdengar benda jatuh BlebboooKKKK!!!!!

Udin terperanjat, lalu menoleh ke belakang, dan ternampak si nenek terjatuh dari motornya.

Udin: Lah kenapa boleh jatuh gak nie, nek?!! Nenek tak pegang kuat-kuat agaknye? 

Nenek: Nenek dah pegang kuat-kuat dah tadi!!!!

Udin: Nenek pegang kat mana?

Nenek: pagar rumah.

Udin: "$%^&(#....."

LumRaH kEh!dUpAn..

1. Apabila anda hidup dalam kegelapan
Berdoa kepada Tuhan dan minta keluar dari kegelapan
Jika anda masih dalam kegelapan ... bayar bil TNB anda.

2. Apabila anda melihat seorang lelaki membuka pintu kereta untuk isterinya..
Anda boleh pasti salah satu...
Kereta baru atau isteri baru

3. Seorang pembeli marah-marah dan masuk ke dalam sebuah supermarket
Tuan Kedai: Mana ada hadiah free?
Pembeli : Ni ada tulis Cholesterol FREE!

4. If u need ADVICE, SMS ME,
If u need DARLING, CALL ME,
If u need HELP, E-MAIL ME,
IF U NEED MONEY, Nombor yang anda dail, tiada dalam perkhidmatan kami, TerimaKasih.



tAhukAh aNdA???

1. Tahukah anda apabila 350ml air yang diambil dari sinki dan kemudiannya dituangkan ke dalam cerek yang mengandungi 150ml air suling dan dibiarkan terdedah kepada nyalaan api bersuhu 100 darjah celcius akan menghasilkan satu cecair yang dinamakan air masak.

2. Percayakah anda yang air sirap merupakan salah satu bahan asas dalam pembinaan sebuah helikopter. Ini kerana kajian telah dibuat, seorang pembina helikopter memerlukan air sirap untuk menghilangkan keletihan semasa membuat helikopter, tanpa air sirap mungkin helikopter tersebut tidak dapat disiapkan.

3. Sebuah kereta yang dipandu selaju 220 km/j tidak akan dapat memotong kereta yang dipandu selaju 40 km/j sekiranya kereta-kereta tersebut dipandu dari arah yang bertentangan

4. Tahukah Anda dalam bahasa Inggeris dan ….Italy…., jurugambar dikenali sebagai paparazzi. Perkataan itu dipercayai diambil dari watak paparazzo dalam filem La Dolce Vita yang diterbitkan oleh Federico Fellini pada tahun 1960. Dalam bahasa melayu pula, ayah kepada seorang budak yang bernama Razzi juga boleh dikenali dengan nama papa Razzi.

5. Tahukah Anda bendera negara Denmark telah dicipta 700 tahun lampau, menjadikan bendera paling lama digunakan di dunia lebih lama daripada penggunaan susu cap bendera.

6. Tahukah Anda magnet ialah sejenis logam yang juga digelar besi berani. Sebagaimana namanya magnet ialah besi yang berani menarik butir-butir besi lain kearahnya. Bagaimanapun orang yang diupah untuk menarik kereta bukanlah magnet.

7. Tahukah Anda cicak memutuskan ekornya apabila diganggu. Apabila cicak menyedari yang dia diekori oleh sesuatu, ia akan memutuskan ekornya supaya benda itu tidak mengekorinya lagi atas alasan tanpa ekor sudah tentu ia tidak akan diekori lagi.

8. Tahukan anda bahawa seorang manusia normal tidak boleh menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku.

9. Tahukah Anda burung dapat pulang ke sarangnya walaupun telah keluar kadangkala hingga beribu kilometer daripada sarangnya tanpa sesat atau silap walaupun tanpa bantuan kompas. Ini kerana setiap sarang burung mempunyai alamatnya yang tersendiri sebenarnya.

10. Tahukah Anda bunyi perkataan lempeng dan tempeleng adalah hampir sama walaupun ia berbeza dari segi rupa bentuknya. Tapi, walaubagaimanapun orang yang kena tempeleng masih boleh memakan lempeng apabila dia berasa lapar.

11. Tahukah Anda gunung berapi yang berusia tiga ratus tahun disahkan masih aktif untuk meletup. Tapi mengikut kajian ahli gunung, api elektrik di rumah kita tidak akan aktif jika tidak membayar bilnya selama tiga bulan.

12. Tahukah Anda orang yang tidak pernah kisah langsung tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta dunia ialah Orang Utan.

13. Tahukah Anda ahli sains seluruh dunia bersepakat jika nasi ayam dimakan sewaktu lapar, perut kita akan mengalami satu tindakbalas yang berupa kekenyangan. Nasi ayam juga boleh digunakan sebagai ubat untuk menggembirakan hati kita bila nasi ayam yang dimakan itu dibelanja oleh kawan kita.

14. Dan tahukah anda bahawa hampir kesemua pembaca blog ini telah mencuba untuk menyentuh telinga menggunakan siku?



There was an error in this gadget